על משבר, חירום וכוחן של מילים

יצירת תקשורת מכוונת, מבוססת אמון עם הציבור אמורה להוות גורם קריטי במניעת התפשטות מחודשת ובלתי נשלטת של מגפת הקורונה. מכיוון שכך, בפנייה לציבור ובמטרה לעוררו לנהוג על פי ההנחיות המועברות לו, יש להשתמש בהמשגה מותאמת.

הבחירה במושג 'משבר' אינה מעודדת שינוי התנהגותי. לעומת זאת, הגדרה חלופית, שיכולה לשמש את הקברניטים בפנייה לציבור, היא המושג 'חירום'. מסגור המגפה באמצעות מושג זה הוא כפול: הוא מזהיר את האזרחים מפני המגפה ובו-בזמן מורה להם לשנות את התנהגותם. תפיסת ניהול החירום של מדינת ישראל צריכה לקחת בחשבון את הרכיב התודעתי, הכולל גם בחירת מילים מותאמת למצב. המשגה מותאמת, ובעיקר בפנייה לציבור, היא חלק מבניית תשתית מערכתית-ארגונית לשעת חירום ואמורה לסייע להגביר את הדריכות והמעורבות של הציבור ואת הירתמותו למאמץ הקולקטיבי לבלום את התפשטות הנגיף.

מזמינות אותך לקרוא את מאמרה של חברת פורום דבורה ד"ר כרמית פדן עמיתת מחקר במכון למחקרי בטחון לאומי בנושא השימוש במשוגים המעודדים שינוי התנהגותי בעת חירום. 

למאמר המלא לחצו כאן.

©2020 by Forum Dvorah